Anda Sedang Melayari Blog BuahTopoh.blogspot.com

Keunikan Kaabah Yang Jarang Di Ketahui

Isnin, 16 Disember 20130 comments


Keunikkan Kaabah Yang Jarang di Ketahui

    Kaabah
  1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti yang paling stabil.
  2. Mempunyai tekanan graviti yang tinggi dan ini memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai peninding atau pertahanan terhadap serangan penyakit.
  3. Banyak terkumpul elektron ion negatif, secara langsungnya doa akan termakbul disebabkan di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
  4. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
  5. Kedudukan Kaabah tidak boleh dikesan dengan menggunakan gelombang radio.
  6. Teknologi satelit juga tidak mampu mengesan apa yang terdapat di dalam Kaabah. Tekannan graviti yang tinggi menyebabkan frekuensi radio tidak dapat mengesan apa yang ada dalam Kaabah.




  7. Mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak.
  8. Kaabah adalah tempat pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme dan tempat paling dirahmati.
  9. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
  10. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. Semua yang ada di dalam alam semesta ini telah ditentukan oleh Allah akan bergerak mengikut lawan jam.
  11. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. 
  12. Manakala bilangan 7 itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
  13. Larangan kepada kaum lelaki untuk memakai songkok, kopiah atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita diibaratkan dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
  14. Selepas selesai semuanya baru lah bercukur atau tahalul. Ini bertujuan untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.



Share this article :

Catat Ulasan

 
Copyright © 2013. Buah Topoh | Info | Islam | Petua | Resepi | Seram | Tutorial | Jalan-Jalan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger